Løbsoversigt: Ikke alle løb og
startsteder er endnu på plads
Kun de med x-point markerede løb er tællende i den
gennemgående konkurrence.
Alle specielle løb har andre
baner.
Baner
Svær, Sort, Lang |
7½-10 km |
Svær, Sort, Mellem |
6-7 km |
Svær, Sort, Kort u. 60
år |
4-5 km |
Svær, Sort, Kort o. 60
år |
4-5 km 1:7.500 |
Svær, Blå, Mini u. 60
år |
3-3,5 km |
Svær, Blå, Mini o. 60
år |
3-3,5 km 1:7.500 |
Mellemsvær, Gul |
4-5 km |
Let, Hvid |
3-3,5 km |
Begynder, Grøn |
2-3 km |
Skygning tilladt på banerne Grøn, Hvid og Gul.
Gennerelle bestemmelser
Der er fri startret på alle baner.
Dog opfordres løbere, der enkelte løb vælger at løbe en kortere bane end
normalt, at deltage u.f.k.
Point
I alle løb får vinderen af en bane 100 point.
De efterfølgende løbere får fratrukket 1 point pr. minuttal, de er
langsommere.
På alle baner opdeles resultaterne i damer og herrer, og de får point hver
for sig.
De 5 bedste løb er tællende i den gennemgående konkurrence:
- for Grøn bane afgøres samlet placering på baggrund af de 5 bedste
løb. Afslutningsløbet er ligeledes tællende.
- for Sorte, Blå, Gule og Hvide baner er de 5 bedste løb alene afgørende for
startrækkefølgen til afslutningsløbet. Endelig placering udregnes som
pointgennemsnit af 5 bedste løb omregnet til tidshandicap + tid
afslutningsløb.
Hvert misset point i forhold til de maksimale 500 straffes med et tidshandicap på 12 sek..
I sæsonen 2024-25 er der i alt 12 tællende løb + afslutningsløbet.
Banelæggere (max. 2 pr. løb) får tildelt 100 point.
Afslutningsløb -
Program/Præmier
Grøn og øvrige under 5 løb og ikke forhåndstilmeldte
samlet start kl. 10.30.
Sorte, Blå, Gule og Hvide baner omvendt jagtstart. Løberne startes med 2 min.
startinterval afhængig af deres pointplacering, og med den bedst placerede
til sidst.
Program
kl. 9.45-10.15 Indskrivning
kl. 10.30 Samlet start (Hvid, Grøn og øvrige/under 5 løb og ikke
forhåndstilmeldte)
kl. 10.40 1. start (Sorte, Blå, Gule og Hvide baner)
kl. 13-14.30 Bad/Omkl., Kaffebord & Præmieoverrækkelse.
Arrangørklubben bestemmer selv præmiefordelingen. Der
tilstræbes forholdsvis flere præmier til ungdomsløberne.
Tilmelding til løb + kaffebord fredag 8 dage før løbet via egen
klubtilmelder. Betaling sker klubvis.
Tilmelding på dagen muligt mod kontant betaling. Ikke forhåndstilmeldte
starter i fælles start uanset om de har løbet 5 tællende løb.
Ikke forhåndstilmeldte løbere på sort, blå, gul og hvide baner kan ikke få et samlet
resultat i den gennemgående konkurrence.
Pris
15,- kr. for løbere under 16 år og kr. 30,- øvrige. Af
startgebyret går 5,- kr. til afslutningsløbet/præmier + øvrige omk.
Herunder afregning kr. 400,- til Janne for administration af pointregnskab.
Afgiften fremsendes straks til arrangør af finaleløbet. For 2024-25 HOK
v/Martin Petersen, Konto 1726 0721 744493.
Start
Indskrivning fra kl. 9.45
Søndage mellem kl. 10.00 - 11.00.
Krav
Der skal bruges IOF-symboler.
Der skal anvendes Sport-Ident.
Banernes kvalitet skal prioriteres højt.
Bemandingen skal være passende, så kø undgås.
Der skal være fortrykte kort, som udleveres i startøjeblikket. Kun grøn +
hvid må se på kort inden start
Arrangørerne stiller IKKE væske til rådighed på stævnepladsen. Deltagerne
opfordres til selv at medbringe.
Resultatformidling skal gå hurtigt og ophænges. Alternativt lægges på nettet
samme dag. Løbstid opgives i sekunder.
Evt. ændringer af mødested skal meddeles snarest direkte til
klubrepræsentanterne og ved opslag ved forudgående løb, samt på det
oprindelige mødested.
Tjek evt. OK Roskildes hjemmeside som
altid vil være opdateret med sidste nyt.
Resultater
Resultater med pointudregning fremsendes
senest den efterfølgende tirsdag til:
Janne Brunstedt, Dueholm 18, 4000 Roskilde. E-mail:
j.brunstedt@yahoo.co.uk